Posta tarihi: 25 Eylül 2019
UYGULANABİLİR SEO TAKTİKLERİ
-
UYGULANABİLİR SEO TAKTİKLERİ
- – Bir backlink ile hayır kurumlarına bağış yapmanız google tarafından hoş karşılanmaz.
- – Site harıta başına sıkıştırılmış 50 MB lık sürüme sahipsiniz.
- – Google aramaları sonuçlarında artık ürünüze yada isteğinize göre emoji gösterilecek.yani bir bahçivan sitesine gitmek istiyorsanız çiçek emojisine basarak gidebilirsiniz.
- – İçerik önemlidir ,süreklilik ise içeriğin yapı taşıdır,video bu ikisinin harmanıdır.bağlantı konusunda kalıteli kalıcı ve trafiği fazla olanı seçin.
- – Google haritalarınızda sesli aramalarla iletişime geçin.
- – Ahrefs ve penguen gibi araçları kullanarak sitenizi hafta bir kontrol edin ve zararlı olanları tespit edip reddedin.
- – Kaliteli dizinlerde )google,yelp,vb) katılın ve markalaşma mücadelesine girin.
- – Bileşen bağlantılarını kullanacaksanız marka olarak kullanın.
- – Bağlantılarınızda sürekli aynı kelimeleri kullanmayaın ,özgün ve doğal olun.
- – En yakın zamanda HTTPS kullanmaya başlayın.zaman geçiyor.
- – Google page speed vb araçları kullanaraksite hızınızı en yüksek seviyede tutun.kimse hızınıza yetişemesin.
- – Facebook adresini sitenize koymadınızmı.
- – Facebook ta görüntü performansı arttırmak için Open Graph kullanın.
- – Google artık gezi planlama özelliği yarattı .eğer gezi üzerine bir siteniz varsa gezi rehberi oluşturun.
- – Facebook tan müşterilerinize ulaşın .facebook üzerinden alış veriş yapın.
- – LinkedIn kullanın .ziyaretçilerin sitenizde bulunan reklamlarınızı görüntüleyip ,arama veya satın alma işlemlerine bakın.
- – Facebookta kitle oluşturun .güncel reklam sunarak tekrar tekrar sitenize dönmelerini sağlayın.
- – Google Ads yeniden pazarlama kodunu sitenize ekleyin .pazarlama reklamı oluşturun ve hedef kitlenizi sitenize çekin .eski ziyaretçilerin tekrar gelmesi avantajınızdır.
- – Facebook için 360 derece video hazırlayın.
- – Facebook Live yayınları kullanarak kendi konumunuzu etiketleyin .ister belirli konumları dahil edin ister de hariç tutun.
- – Domaininizin dizine aktarılmış olma süresi önemlidir.ne kadar erken o kadar iyi.
- – Marka olarak sitenizdeki içerikleri google tarafından gizli tutun yani indexleyin.
- – Eski ,kısa ve yetersiz içeriği yenileyin veya baştan oluşturun.uzun içeriğin daha çok ziyaret edilmesi daha çok tercih ediliyor demektir.
- – Sitenizde harici içerikleri temizleyin.başka sitede bu içerikleriniz varsa temizlemesini isteyin.
- – Müşterilerinizin sitenizde ürün için yorum yapmasını sağlayın bu sizi daha güncel tutar.
- – Müşterilerin çıkışını analiz edin.neden ve nereden çıktığını analiz ederek düzenleyin.bunu yandex metrica ve Google Analytics ile yapabilirsiniz.
- Sitenizde tıklama oranları düşükse .meta açıklamalarınızı yenileyin.tıklama oranlarını görmek için Google Search Console Search Analytics raporunu kullanın.
- – Eğer eski içerikleriniz trafik oluşturuyorsa .yeni içeriklerinizde eski içeriğinizden yararlanın.
- – Sitenizin çift dizine eklenmiş olup olmadığını kontrol edin .eğer öyleyse içerik çoğaltılabilir.bunu için site:siteadresi.com site:www.siteadresi.com – biçiminde Google arama motorunda sorgu yaparak kontrol edebilirsiniz..
- – Sitenizde birden fazla h1 başlık etiketi kullanmayın.
- – Sitenizde sss sayfası oluşturun.
- – Sitenizi rakiplerle kıyaslamak için Ahref’lerin URL Derecelendirmesi gibi SEO araçlarını kullanın.Google’ın PageRank’i yerine geçmez, çünkü %100 – Doğru değil ancak kıyaslama kriteri oluşturuyor.
- – Sitenizi yeniden tasarlarken bir seo uzmanına danışın .tasarım daha kolay ve güvenilir olacaktır.
- – Sitenizde içeriği yayınlamadan önce ya ALT ekleyin yada görsellerle ilgili kelime ekleyin.
- – Birden fazla google haritanız varsa ve google ın tarama dikkatini çekmek istiyorsanız .başka bir google haritası açın içeriğinde video ,görsel ve bloglardan oluşsun.
- – Sayfalarınızın armaa motorlarını ana sayfaya götüren rel = canonical etiketi olduğundan emin olun .Canonical Etiketi, kopya içerik sorununu ortadan kaldırırken aynı zamanda asıl sayfanın arama motorları tarafından algılanmasını da sağlayacaktır.
- – Birden fazla alt alanınız varsa ,Google Search Console’a mülk olarak gönderin.
- – IP adresinizi Google Analytics’e eklemeyi sakın unutmayın.
- – HTTPS ye geçerken tüm bağlantılarınızı HTTPS olarak değiştirin.
- – İçerik yazarken dilbilgisine özen gösterin sıralamyaı etkilemez .ama kötü kullanıcı deneyimi damgası kimse istemez.
- – Seo uzmanlarıyla anahtar kelime içerikli anlaşmalar yapıp kendi reklamlarını yapmalarına izin vermeyin.
- – Güncel içerik sıralamanızı etkiler .ancak ana sayfada olma sorunluluğu yok,blog ada ekleyebilrisiniz.
- – Görüntü kullanırken biçok cihazda iyi göntü sağlan yan görseller seçin.
- – Resimleriniz için CDN kullanın .hızınızı arttırır.CDN içerik dağıtım ağıdır.
- – Çok yakın kelimelerle ürünleriniz varsa standart kelimeler seçin.
- – Başlıklarınızı kısa ve öz tutun.
- – İçerik oluştururken anahtar kelime yoğunluğundan uzak durun.
- – Kısa alan adları kullanın.kullanıcıların hafızasında kalsın.
- – e-ticaret siteniz varsa ürürnlerinize ilgi çekici açıklamalar yazın.
- Site trafiğinizde büyük ölçüde düşüş varsa .nedeni ceza olabilir .gmailnizi kontrol edin.
- – Trafiğin ani düşüşü anahtar kelime kaybı olabilir.rakiplerin ürettiği yeni anahtar kelime olabilir. sıralamaya bakarak kontrol edin.
- – Yeni bir web sitesini kuruyorsanız içeriğe büyük önem verin .
- – Sitenizi google arama motorunda ararken,bütün çeşitlerini öğrenin.arama sonucunda domeininiz gözükebilir sorun değildir.
- – Web sitenizin masaüstüne optimize edilmesi yani barındırılması hala önemlidir.
- – Unutma her yarışın bi kuralı vardır .hataya yer vermez.!!!
Bir cevap yazın